Dwa pociągi towarowe wyjechały z miast A i B oddalonych od siebie o 540 km. Pociąg jadący z miasta A do miasta B wyjechał o godzinę wczesniej niż pociąg jadący z miasta B do miasta A i jechał z prędkością o 9km/h mniejszą. Pociągi te minęły się w połowie drogi. Oblicz, z jakimi prędkościami jechały te pociągi.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-26T17:58:35+01:00
V=s/t
Va→B=270/t+1
Vb=A 270/t
Vb→A-9=Va→B
270/t-9=270/t+1
270(t+1)/t-9t-9=270
270(t+1)-9t²-9t=270
-9t²-9t+270=0
-t²-t+30=0
t₁=-5
t²=6
Vb→A=270/6=45
Va→B=VB→-9=45-9=36
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T17:59:40+01:00
540 km - 9 km = 531 km
531 km : 2 = 265,5 km
265,5 + 9 km = 274,5 km
Odp.: Jeden z nich jechał 274,5 km/ h a drugi 265,5
To jj chyba żle
3 2 3
2010-03-26T18:01:51+01:00
Http://pl.wikibooks.org/wiki/Arkusz1_zad31_r

V=s/t
Va→B=270/t+1
Vb=A 270/t
Vb→A-9=Va→B
270/t-9=270/t+1
270(t+1)/t-9t-9=270
270(t+1)-9t²-9t=270
-9t²-9t+270=0
-t²-t+30=0
t₁=-5
t²=6
Vb→A=270/6=45
Va→B=VB→-9=45-9=36
3 2 3