1.
W czasie wycieczki zwiedziliście ruiny zamku, który został zbudowany pod koniec XVI wieku. W którym roku mógł powstać ten zamek?
a) w 1489 r.
b) w 1582 r.
c) w 1643r.
d) w 1712r.
2.
Na mapie w skali 1: 300 000 odległość od domu do ruin zamku wynosi 8 cm. Jaka jest ta odległość w rzeczywistości?
a) krótsza niż 15 km
b) dłuższa niż 15 km, ale krótsza od 20 km
c) dłuższa niż 20 km, ale krótsza niż 25 km
d) dłuższa niż 25 km
3.
Przed wyprawą należało skompletować apteczkę. Na jej wyposażenie mama przeznaczyła 15 zł. Musiała kupić: 1 bandaż, a buteleczkę wody utlenionej, 1 komplet plastrów i kilka opatrunków. Korzystając z cennika, oblicz ile maksymalnie opatrunków mogła kupić mama?
CENNIK:
bandaż- 1,60 zł
woda utleniona- 1,80 zł
opatrunek- 0,90 zł
komplet plastrów- 5,30 zł
a) 5
b) 6
c) 7
d) 8
4.
Wracając z wycieczki kupiliśmy w sadzie 25 kg jabłek płacąc za nie 80 zł. W sklepie 1 kilogram jabłek tej samej odmiany kosztuje 3,60 zł. Oblicz, ile pieniędzy zaoszczędziliśmy, kupując jabłka w sadzie.
a) 18,60 zł
b) 10,80 zł
c) 18 zł
d) 10 zł
5.
Wracając z wycieczki mama kupiła truskawki, które podzieliła na 12 porcji. Sześć porcji po ¼ kg, 4 porcje po ½ kg i pozostałe porcje po ¾ kg. Ile kilogramów truskawek łącznie zakupiła mama>
6.
W czasie wycieczki odwiedziliśmy również ogród zoologiczny. Ogród ma kształt prostokąta o bokach 220m x 300m. Połowę jego powierzchni zajmują ptaki, pozostała część terenu należy do zwierząt wodnych. Oblicz, ile metrów kwadratowych zajmują tereny dla zwierząt wodnych.

Bardzo proszę do wszystkich zadań o obliczenia, oprócz 1. I o szybką odpowiedź.

2

Odpowiedzi

2010-03-26T18:12:03+01:00
1. b)1582
2.1cm-300000cm 1cm-3000m 1cm-3km 3km x 8=24km
c)
3.
15-(1,60+1,80+5,30)=15-8,7=6,3zł 6,3 : 0,90=7
c)7
4.80 :25=3,2 zł za kg
25x3,60=90 90-80=10
d)10 zł
5.1 1\2 +2+1 1\2=5
kupila 5kg truskawek
6.220x300=66000m2 66000:2=33000m2
dla zwierzat wodnych przeznaczono 33000m2.
licze na naj :) :);)
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T18:19:46+01:00
1 b)
2 c)
3 c)
4 d)
5)
12 - (6 + 4) = 2
6 * 1/4 kg = 6/4 kg = 1,5 kg
4 * 1/2 kg = 4/2 kg = 2 kg
2 * 3/4 kg = 6/4 kg = 1,5 kg
1,5 kg + 1,5 kg + 2 kg = 5 kg
Odp: Mama kupiła 5 kg truskawek.
6)
220m * 300m = 66000m2
66000m2 : 2 = 33000m2
Odp: Zwierzęta wode zajmują 33000m2 powierzchni ogrodu.
8 4 8