Odpowiedzi

2010-03-26T18:13:43+01:00
- Kopalne gatunki, formy drzewiaste żyjące w erze paleofitycznej przyczyniły się do powstania ogromnych złóż węgla kamiennego.

- W klimacie tropikalnym paprotniki reprezentowane są liczniej niż w umiarkowanym i stanowią istotny składnik biocenoz leśnych.

- Współczesne gatunki krajowe nie odgrywają większej roli w przyrodzie i ekosystemach, choć w niektórych lasach stanowią podstawowy składnik podszytu. Ze względu na rzadkość występowania wiele gatunków objętych jest ochroną prawną.

- Nieliczne gatunki stosowane w leczeniu ludzi: widłak goździsty, skrzyp polny, nerecznica samcza.

- Na większą skalę paprocie hodowane są jedynie w celach dekoracyjnych, np. orliczka kreteńska.
14 4 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T18:23:18+01:00
- przyczyniły się do powstania złóż węgla kamiennego
- są składnikiem biocenozy leśnej
- podstawowy składnik podszytu
- są stosowane w lecznictwie
- hodowane w celach dekoracyjnych

Odpowiedź wyżej jest skopiowana z internetu ! ;>
Pozdrawiam i życzę miłego dnia ;D ^^
10 4 10