Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-29T20:24:48+01:00
Antygona
sprawiedliwa, uczciwa - chciała sprawiedliwości dla Polinejklesa
prawdziwa siostra, koleżeńska, przyajcielska - mimo zakazu króla pochowała swojego brata
Kreon
bezwzględny, uparty - nie chciał zmienić wyroku Antygony,
stanowi prawo - nie liczy się z głosem ludu, robi tylko to czego sam chce
3 3 3
2009-10-29T20:27:10+01:00
Antygona była zdolna do poświęceń, co udowodniła poprzez pochowanie swojego brata chociaż groziło jej to śmiercią. Była osobą wierną swoim zasadom i nigdy nie robiła nic wbrew sobie. Kreon był nieustępliwy, nie potrafił przyznać się do swojej błędnej decyzji. Nie miał skrupułów przed skazaniem na śmierć swojej siostrzenicy, którą była Antygona.
2 1 2