Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T19:12:35+01:00
Klasycyzm wzorowany był na tematyce Starożytnej Grecji i Rzymu. Cechy: statyczne oparte na układach pionowych, kontur, chłodny koloryt, miękki światłocień, gładka faktura, wzniosłość.
43 4 43
2010-03-26T19:15:44+01:00
Klasycyzm to epoka, wktorj do łask powracaja cnoty rzymskie, a surowosc i czystosc nagiego marmurowego posagu staje sie obowiazujacym ideałem. Damy doby klasycyzmu staraja sie upodobnic do antycznych kobiet, ktorych wizerunki widnieja na wazach odkrywanych podczas wykopalisk archeologicznych w Pompejach i Herkulanum. Przywdziewaja dlugie zwiewne tuniki i portretuja sie boso, by jak najwierniej upodobnic sie do rzymskich bogiń. Piekno klasycystyczne to piekno nawiazujace do antyku.
Przyklad obrazu: ,,Portret pani Recamier" Francois Gererda
43 3 43