Odpowiedzi

2010-03-26T19:25:35+01:00
Polacy chcieli odbudowac państwo
pogorszał się stan
wysokie bezrobocie
10 3 10
2010-03-26T19:26:09+01:00
Rozpoczęła się wielka emigracja
Królestwo Polskie znalazło się pod okupacją wojsk rosyjskich
zbudowano cytadele w warszawie
wcielano polskich żołnierzy przymusowo do armii rosyjskiej
zniszczono wojsko polskie
zsyłki na Syberię

9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T19:31:05+01:00
2. SKUTKI:
· Wielka Emigracja(około 10.000 ludzi – szlachta, mieszczanie, studenci, inteligencja, żołnierze, chłopi, artyści; Francja, Wielka Brytania, Szwajcaria, Hiszpania, USA)
· Doszło do przewartościowania dawnych koncepcji, sformułowania nowych idei i opracowania nowych programów (już na emigracji)
· Królestwo znalazło się pod okupacją wojsk rosyjskich(Paskiewicz otrzymuje tytuł księcia warszawskiego i stanowisko namiestnika)
· W Warszawie wzniesiono Cytadelę – więzienie a zarazem twierdzę
· Polskich żołnierzy przymusowo wcielano do rosyjskiej armii i wysyłano na służbę do Rosji
· Zlikwidowano wojsko polskie..
14 2 14