Odpowiedzi

2010-03-26T19:41:51+01:00
0,2m = 24 ohma
0,1m - 12 ohma

15 m : 0,1 m = 150

150 * 12 ohma = 1800 ohma


Odp. : Opór przewodnika długości 15 metrów wynosi 1800 ohma
2010-03-26T19:43:12+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T19:57:49+01:00
Przewodnik żelazny o długosci 0,2m stawia opór 24 ohma, jaki bedzie opór przewodnika wykonanego z tego samego materiału, ale o długości 15m

opór jest wpeost proporcjonalny do dł. opornika

0,2m stawia opór 24 ohma
15m -----x

x=15*24/0,2 ohma
x=360/0,2 ohma
x=1800 ohma