Temat to zdarzenia losowe.

Z pudełka w którym było 4razy więcej kul białych niż czerwonych, wyjęto 4 kule białe i 4 kule czerwone. Wówczas pozostało 7razy więcej kul białych niż czerwonych. Ile początkowo było kul.

Proszę o wynik razem z OBLICZENIEM.

2

Odpowiedzi

2009-10-29T20:34:14+01:00
X- kule czerwone 10
4x-kule białe 40

x+4+4x+4=7[4x]
5x+8=28+7x
5x-7x=28-8
-2x=20/:[-2]
x=10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T20:37:31+01:00
X - ilość kul czerwonych
y - ilość kul białych
Na poczatku było
1) y = 4*x
Po wyjęciu 4 kul białych i 4 kul czerwonych pozostało
x-4 lul czerwonych
oraz y - 4 kul białych i było wtedy
2) (y-4 ) =7*(x - 4)
Rozwiązujemy układ równań 1) i 2)
y - 4 =7x -28 , wstawiamy za y
4x - 4 = 7x -28
7x - 4x = 24
3x =24
x=8
y = 4x = 4*8 = 32
Początkowo było 8 kul czerwonych i 32 kule białe.