Stefek i Michał odrabiają pracę domową z matematyki. Stefek rozwiązuje jedno zadanie w ciągu 6 minut, zaś Michał rozwiązuje jedno zadanie w ciągu 10 minut. Gdy Stefek rozwiązał wszystkie swoje zadania, Michałowi zostały jeszcze 2 zadania. Ile zadań mieli do rozwiązania chłopcy ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T19:48:38+01:00
Mieli do rozwiązania 5 zadan , ponieważ
Stefek
5 zadań x 6 minut = 30 minut
Michał
5 zadań x 10 minut = 50 minut

50 minut - 30 minut = 20 minut
20 minut= czas rozwiązania 2 zadań przez Michała
;) Mam nadzieję ze pomogłam
2010-03-26T19:50:48+01:00
Jest 5 zadań, bo skoro Stefek rozwiązuje w ciągu 6 minut to 5 zadań zajmie mu 30minut
a Michał rozwiązuje jedno w 10 minut wiec 5 zadaj zrobi w 50 minut czyli o 20 minut dłużej od Stefka
50-30=20