Proszę o rozwiązanie tych zadań:
1. Rozwiąż równanie 1 - 3x/4 = - 0,5
2. Oblicz - 2,6 + 3,4 :1,7 + 3/4 * (- 1 ⅓)
3. Rozwiąż nierówność 2y [ 3(y-1) - 1] > 3y ( 2y + 1 ] - 22
4. Pole trójkąta równobocznego wynosi 36√3 cm2. Oblicz obwód tego trójkąta.
5. Po wakacjach Marzena utyła 20% i waży 54 kg. Ila kg ważyła Marzena przed wakacjami?
6. ( [3x - 2] /2) ² - (x +1)₂ < 5/4 ( x- 1)( x + 1)- (4½)₂
7. Gdy do roztworu soli o stężeniu 10 % dodano 0,5 kg soli, to otrzymano roztwór o stężeniu 15 %. Ile w początkowym roztworze było soli, a ile kg wody?
8. Karol i Adaś mają 24 gruszki, przy czym Adaś ma 2 razy mniej niż Karol. Ile gruszek ma każdy z nich?
Proszę o pełne rozwiązania, dzięki.

3

Odpowiedzi

2010-03-26T20:04:43+01:00
2010-03-26T20:14:43+01:00
1) 1-3x/4= -0,5/*4
4-3x = -2
4+2=3x
6=3x/2
3=x
2)-2,6+3,4:1,7+3/4*(-1 1/3)= -2,6 +3,4:1,7+ 3/4 *(- 4/3)= -2,6+3,4:1,7+ (-1)=
-2,6+ 2+(-1)= -0,6+(-1)= 1,6
5) 120%-54
100%-x
120x=5400/:120
x=45
Odp: Marzena ważyła 45 kilo
3) wzór na pole trójkąta równobocznego
P=a(do kwadratu)√3/4
36√3=a(do kwadratu)√3/4/*4
144√3=a(do kwadratu)√3/:√3
144=a(do kwadratu)
12=a
Obw= 3*a
Obw= 36 cm



Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T20:15:06+01:00
1. Rozwiąż równanie 1 - 3x/4 = - 0,5
-3/4x=-0.5-1
-3/4x=-0,5/ (:-3/4)
x=20/30=2/3
2. Oblicz - 2,6 + 3,4 :1,7 + 3/4 * (- 1 ⅓)=-26/10+34/17=-208/80+170/80=-38/80

3. Rozwiąż nierówność 2y [ 3(y-1) - 1] > 3y ( 2y + 1 ] - 22
2y(3y-4)>6ydo kw.+3y-22
6ydo kw. - 8y>6y do kw. +3y-22
6y do kw.- 6y do kw.-8y-3y>-22
-11y>-22 /:(-11)
y<2
4. Pole trójkąta równobocznego wynosi 36√3 cm2. Oblicz obwód tego trójkąta.
36 pierwiastek3 :2=18 pierwiastek 3
5. Po wakacjach Marzena utyła 20% i waży 54 kg. Ila kg ważyła Marzena przed wakacjami?
54 kg-20%=43 kg 20 dag
6. ( [3x - 2] /2) ² - (x +1)₂ < 5/4 ( x- 1)( x + 1)- (4½)₂

7. Gdy do roztworu soli o stężeniu 10 % dodano 0,5 kg soli, to otrzymano roztwór o stężeniu 15 %. Ile w początkowym roztworze było soli, a ile kg wody?

8. Karol i Adaś mają 24 gruszki, przy czym Adaś ma 2 razy mniej niż Karol. Ile gruszek ma każdy z nich/?
24:2=12
12;2=6
1 5 1