Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T20:00:59+01:00
H=20cm


h podstawy=
h²=5²-3²
h²=25-9
h=√16
h=4cm

pole podstawy=½ah=½×6×4=12cm²
pole boczne=2×5×20+6×20=200+120=320cm²
pole całkowite=2×12+320=24+320=344cm²
2010-03-26T20:02:02+01:00
Oblicz pole powierzchni graniastosłupa prostego ktorego krawedz boczna ma 20 cm a podstawa jest;
a) trojkątem rownoramiennym o bokach 5 cm 5cm i 6cm

H=20 cm
Pp=1/2*a*h

h²+3²=5²
h²=25-9
h²=16
h=4 cm

Pp=1/2*6*4=12 cm²

Pc=2*12+2*5*20+6*20
Pc=24+200+120
Pc=344 cm²
1 5 1
2010-03-26T20:07:01+01:00
Pc= 2pp+pb
htrójkąta= a^2+3^2=5^2 a^2+9=25 a^2=25-9 a^2=16 a=4
pp=1/2*6*4=12
pb=2*(5*20)+(6*20)=2*100+120=200+120=320
pc=2*12+320=24+320=344cm^2