Odpowiedzi

2010-03-26T19:59:58+01:00
2styl w muzyce, sztuce, literaturze oraz architekturze odwołujący się do kultury starożytnych Rzymian,
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T20:00:06+01:00
Klasyczny = ponadczasowy
klasycystyczny = powstały w epoce klasycystyzmu
1 5 1
2010-03-26T20:02:58+01:00
Klasycyzm był wyrazem przesytu na dekoracyjność baroku i rokoko. To powrót do prostych, klasycznych układów antycznej Grecji oraz Rzymu. Materiały budowlane wzbogaciły się o zastosowanie żeliwa i stali. Rozwiązania konstrukcyjne nie zmieniły się. W architekturze tego okresu nie pojawiły się nowe motywy dekoracyjne ani ornamenty, a zewnętrzne zdobnictwo ograniczało się do kolumnad, portyków, frontonów i kopuł. Wśród budowli dominowała symetria na planie centralnym. Głównym ośrodkiem zainteresowania artystów były Włochy, ale najwazniejszym centrum sztuki tego okresu stała się Francja. W sztuce klasycyzm jest wykładnikiem wieku oświecenia (poszukiwanie równowagi i spokoju).
1 5 1