Na statku znajdowało się 2207 pasażerów. Wśród nich: 13% pasażerowie I klasy, 15% pasażerowie II klasy, 40% pasażerowie III klasy oraz 32% załoga. O ile procent liczba podróżujących III klasą była większa od liczby członków załogi??

Proszę o wyjaśnienie. Odpowiedź to na pewno nie 8%.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T20:12:47+01:00
Pasażerowie 1lk. to 13% z 2207=0,13×2207=286,91
już coś nie pasuje bo liczba ludzi nie może być ułamkiem

pasażerowie 2 kl;15% z 2207=0,15×2207=331,05 TO SAMO
TYCH PASAŻERÓW NIE MOŻE BYĆ 2207

pasażerowie 3kl. =40% z 2207=0,4×2207=882,8
załoga:32% z 2207=0,32×2207=706,24

sprawdzamy to:
13%+15%+40%+32%=100%
Procenty pasują
286,91+331,05+706,24+882,8=2207
ludzie też pasują
TYLKO TE UŁAMKI NIE PASUJĄ
706,24=100%
882,8=x %
.............
x=882,8×100:706,24
x=125%

125%-100%=25%

odp. o 25%

1 5 1
2010-03-26T20:13:53+01:00
Obliczenia
100%-2207
13%-x

na krzyż 13*2207:100=286
i tak dalej

100%-2207
13%-286
15%-331
40%-882
32%-706

Obliczmy
882-100%
706-x
706*100:882=80%

882-100%
706-80%
100%-80%=20%
Odp.Była większa o 20% ;D
Proszę ;D
2 1 2