Wędrowiec wyruszył na pieszą wędrówkę o godzinie 7:30.Rozpoczął dziarsko i przez 2 pierwsze godziny szedł z prędkością 6km/h.Przez następne 1,5 h szedł wolniej , z prędkością 4,8 km/h , a przez kolejne 45 min z prędkością 3,2 km/h .ostatni kwadrans szedł bardzo wolno jego prędkości wynosiła 1,2km/h . Wpisz przy wskazanych godzinach ,jaką odległości od początku wędrówki pokonał do tego czasu wędrówki
JAKBY CO TO ĆWICZENIE JEST SUPLEMENTU MATEMATYKA 6 CWICZENIE 3 STR 16



Z GÓRY DZIEKI xxxxddddd

2

Odpowiedzi

2010-03-26T20:14:44+01:00
Droga przebyta po czasie
t : s= V * t V1=6km/h do 9,30 v2 = 4,8km/h
od 9,30 do 11,00 V3 = 3,2km/h od 11,00 do 11,45 V4 = 1,2km/h
od 11,45 do 12,00 o 8:00
t1 = 0,5h,
V1=6km/h,
s=V1*0,5 o 9:00
t2 = 1,5h,
s= V1*1,5 (trzeba jakoś pooznaczać te "s" np. s /indeksem dolny /9,0 ) o 9:45 od 1/4h ( 15 min.) idzie wolniej.
Przebył s1 z V1 w czasie 2h i s2 z V2=4,8km/h,
przez 15min. s (o 9,45) = s1 +s2= V1*2 + V2* 0,25h o 10:30 - 2h z V1 + 1h z V2, wzór jak wyżej zamiast 0,25 wstaw 1 o 11,45 - 2h z V1 + 1,5h z v2 + 3/4h z V3 o 12,00 droga = V1*2 + V2*1,5 + V3*0,75 + V4*0,25 powstawiaj i licz.

licze na naj:)
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T20:21:12+01:00
Rozpoczęta wędrówka - 7.30
2 h * 6 km/h = 12 km
1,5 h * 4,8 km/h = 7,2 km
3/4 h * 3,2 km/h = 2,4 km
1/4 h * 1,2 km/h = 0,3 km
12 km + 7,2 km + 2,4 km + 0,3 km = 21,9 km
1 3 1