Odpowiedzi

2010-03-26T20:31:00+01:00
Srednica =4cm
r=2cm
v 1 kulki=4/3πr³=4/3π×2³=około 33,493cm³
v 6 kulek=6×33,493= około 200,96cm³
1m³=1 000 000cm³
200,96cm³=200,96×0,000001=0,0002009m³= v
d=7800kg/m³
1m³ waży 7800kg
0,0002009m³- waży x kg
...........................
x=7800×0,0002009
x=1,56702kg ważą te kulki
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T20:31:19+01:00
Oblicz masę 6 jednakowych stalowych kulek, wiedząc, że średnica kulki ma 4 cm, a gęstość stali d=7800kg/m3

V=(4/3)πR³
2R=4cm
R=2cm

V=(4/3)π2³=(4/3)π*8=(32/3)π

6 kulek:
6V=6*(32/3)π=64π=ok.200,96 [cm³]

z gęstości stali:
7800 kg ma objętość 1m³=1m*1m*1m=100cm*100cm*100cm=1000000cm³
7800kg=7800000g to 1000000cm³
by dowiedzieć się ile waży 1cm³ podzielimy to przez 1000000
7,8g to 1 cm³

6 kulek ma objętość:
ok.200,96 cm³=ok.200,96*1cm³
stąd waga:
ok.200,96*7,8g=1567,488g=ok.1,57kg
2010-03-26T20:34:22+01:00
2r=4 cm
r = 2 cm
V=4/3 *π*r³
V=4/3 * 3,14 * 8
V= 33,493 cm³
6 kulek
6*33,493 cm³=200,958 cm³
d=7800kg/m³*m³/1000000cm³*1000g/kg=7,8 g/cm³

masa
200,958 cm³* 7,8g/cm³=1567,4724g=1,567 kg