Wilk, koza i kapusta muszą być przewiezione na drugi brzeg rzeki. Zadanie przewożnika nie jest łatwe. W łódce oprócz przewoźnika zmieści się tylko kapusta i jedno z przewożonych zwierząt: wilk albo koza. Z kolei na brzegu rzeki nie może pozostać wilk z kozą (wilk zje kozę) ani kapusta z kozą (kapusta zostanie zjedzona przez kozę).W jaki sposób przewoźnik powinien postąpić aby bezpiecznie przetransportować całą trójkę (wilka, kozę i kapustę) na drugi brzeg ?

3

Odpowiedzi

2010-03-26T20:07:41+01:00
Na łudke na początku wziąść koze a po tem wilka
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T20:10:51+01:00
Najpierw przewozisz koze , potem bierzesz kapuste i wieziesz na drugi brzeg w drodze powrotnej bierzesz koze i zostawiasz ja na brzegu i od razu bierzesz wilka na brzeg gdzie jest kapusta i potem tylko wracasz po koze i masz z głowy
2010-03-26T20:12:08+01:00
Najpierw trzeba przewieźć kozę, bo wilk nie zje sałaty.
Wracamy i zabieramy sałatę.
Przewozimy ja na drugi brzeg i zabieramy z drugiego brzegu kozę.
Teraz na pierwszym brzegu wywalamy kozę i bierzemy wilka. Przewozimy go na drugi brzeg, potem wracamy na pierwszy brzeg po kozę i ja przewozimy. I koniec. ^_^