Ułóż i rozwiąż odpowiednie równania .
a) Jaka to liczba której 12% wynosi 6 ?
b) Liczbę "y" zmniejszono o 14% i otrzymano 40,42. Znajdz liczbę "y".
c) Liczba o 10% większa od pewnej liczby "a" jest równa 143. Znajdź liczbę "x"
d) Liczba 0 110% większa od liczby "x" jest równa 23,1. Znajdź liczbę "x".
Procenty prosze zamieniać na ulamki czyli coś/100 i prosze nie pisać od razu wyniku tylko prosze rozpisać .
Daje Naj./

2

Odpowiedzi

2010-03-26T20:42:46+01:00
A) 12/100 x = 6
2/100x = 1
x = 50

b)
86/100 x = 40,42
2/100x = 0.94
x = 47

c)
110/100x = 143
10/100x = 13
x=130

d) x+110/100=2.1x
210/100 x = 23.1
x = 11
22 3 22
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T20:43:52+01:00
A) Jaka to liczba której 12% wynosi 6 ?
x * 12/100 = 6 /: 12/100 czyli mnożenie przez odwrotność
x = 6 * 100/12
x = 50

b) Liczbę "y" zmniejszono o 14% i otrzymano 40,42. Znajdz liczbę "y".
y - 14/100y = 40,42
86/100y = 40 i 42/100 /:86/100 czyli mnożenie przez odwrotność
y = 4042/100 * 100/86
y = 4042/86
y = 47

c) Liczba o 10% większa od pewnej liczby "a" jest równa 143. Znajdź liczbę "x"
a + 10/100a = 143
110/100 a = 143
a = 143/1 * 100/110
a = 130

d) Liczba 0 110% większa od liczby "x" jest równa 23,1. Znajdź liczbę "x".
x + 110/100x = 23,1
210/100x = 23 i 10/100 /:210/100
x = 2310/100 * 100/210
x = 11

Starałam się wszystko rozppisać na ułamkach, żeby było czytelne, i mam nadzieje, że takie jest :)
45 4 45
Komentarz został usunięty