Odpowiedzi

2009-10-29T20:41:41+01:00
X+2x+(2x+20)=180
3x+2x=180-20
5x=160/ : 5
x=32
2x=64
2x+20=84
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T20:41:52+01:00
A - pierwszy kąt
b - drugi kąt
c - trzeci kąt

a+b+c=180

a=b/2
a=c-20

b/2=c-20
c=b/2+20

b/2+b+b/2+20=180
2b+20=180
2b=180-20
2b=160 /:2
b=80

a=b/2
a=80/2
a=40

c=a+20
c=40+20
c=60

a=40; b=80; c=60
40+80+60=180



Jeszcze można nieco inaczej zapisać, zależy jakie dla Ciebie jest bardziej zrozumiałe. Teraz użyję "iksów"

x - pierwszy kąt
2x - drugi kąt
2x - 20 - trzeci kąt

x+2x+2x-20 = 180
5x-20 = 180
5x = 180+20
5x = 200 /:5
x = 40

40 pierwszy kąt
40*2 = 80 drugi kąt
40*2-20 = 60 trzeci kąt

40+80+60 = 180

Tak czy inaczej wychodzi to samo :)
2009-10-29T20:48:02+01:00
1 bok x
2 bok 2x
3 bok 2x+20

x+2x+(2x+20)=180
3x+2x=180-20
5x=160/ : 5
x=32
2x=64
2x+20=84
1 bok=32
2 bok=64
3 bok=84