1. Na próbnym egzaminie gimnazjalnym Maciek zdobył 63 punkty.Obliczył, że z testu humanistycznego otrzymał o 25% więcej punktów niż z testu matematyczno-przyrodniczego.Ile punktów dostał Maciek z każdego testu?


2. Stół i 6 krzeseł kosztowały 1020 zł. Cenę stołu obniżono o 10%, a cenę krzesła o 20%.Teraz za zestaw trzeba zapłacić 846 zł. Ile kosztował stół, a ile krzesło przed obniżką?

Układy równań zadania tekstowe:)

DAJĘ NAJ:D

3

Odpowiedzi

2010-03-26T20:40:03+01:00
X -punkty za test humanistyczny
y -punkty za test matematyczno-przyrodniczy

x+y=63
x=y+¼x

x+y=63
x-¼x=y

x+y=63
¾x=y

x+y=63
y=¾x

x+¾x=63
y=¾x

1¾x=63/*4
y=¾x

7x=252/:7
y=¾x

x=36
y=¾*36

x=36
y=27

Odp:Maciek z testu humanistycznego otrzymał 36 punktów, a z testu matematyczno-przyrodniczego 27 punktów.
1 4 1
2010-03-26T20:40:15+01:00
Zad. 1
x - ilość punktów za test humanistyczny
y - ilość punktów za test matematyczno-przyrodniczy

x+y=63
x=y+¼x

x+y=63
x-¼x=y

x+y=63
¾x=y

x+y=63
y=¾x

x+¾x=63
y=¾x

1¾x=63/*4
y=¾x

7x=252/:7
y=¾x

x=36
y=¾*36

x=36
y=27

Odp:Maciek otrzymał z testu humanistycznego 36 punktów, a matematyczno-przyrodniczego 27 punktów.

Zad. 2
x-cena stolu
y-cena krzesla

x+6y=1020 *(-0,9)
0,9x+6*0,8y=846

-0,9x-5,4y=-918
0,9x+4,8y=846
-------------------
-0,6y=-72
y=120
x=300

przed obniżką stół kosztował 300zł, a jedno krzesło 120zł.

Mam nadzieję, że pomogłam :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T20:44:40+01:00
AD 1.
x - punkty za matem.
y - punkty za human.

x + y = 63
y = x + ¼x

x=28
y=35

AD 2.

x - cena stolu
y - cena krzesla

x + 6y = 1020
(90:100)×x + 6×(80:100)×y = 846

x= 300
y= 120