Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T20:41:08+01:00
Dane:
η=30%=0,3
Q2=1400kJ

Szukane:Q1

η=Q1-Q2/Q1

Q1η=Q1-Q2
Q1η-Q1=-Q2/:(-1)
Q1-Q1η=Q2
Q1(1-η)=Q2

Q1=Q2/1-η
Q1=1400/1-0,3 kJ
Q1=1400:0,7kJ
Q1=2000 kJ

Odp. silnik pobrał 2000 kJ ciepła
  • Użytkownik Zadane
2010-03-26T20:41:15+01:00
Dane n=30%=0,3, Q2=1400kJ
szukane Q1
n = [Q1 - Q2]/Q1
nQ1 = Q1 - Q2
Q2 = Q1[1 - n]
Q1 = Q2/[1-n] = 1400kJ/0,7 = 2000kJ