Zapisz , jakie działania wykonano po obu stronach równania :("/" = kreska ułamkowa) ; ( "|" - obustronnie .... ) *... = w kropkach ma być to co odjeliśmy , lub dodaliśmy albo jakie inne działanie i liczba .
a)
5x - 1 = ½(3x-8) |.......
10x - 2 = 3x - 8 |..........
7x- 2 = -8 |.......
7x = -6 |.........
x = - 6/7
-------
b) 4(½ x -3 ) = 8+ 12x |.....
½ x - 3 = 2+ 3x |....
- 2½ x - 3 = 2 |.....
- 5/2 x = 5 |....
x = -2

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T21:00:14+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) 5x - 1 = ½(3x-8) | razy 2
10x - 2 = 3x - 8 | - 3x
7x- 2 = -8 | + 2
7x = -6 | : 7
x = - 6/7

b) 4(½ x -3 ) = 8+ 12x | :4
½ x - 3 = 2+ 3x | - 3x
- 2½ x - 3 = 2 | + 3
- 5/2 x = 5 | : (- 5/2)
x = -2


:)
98 4 98
2010-03-26T21:04:38+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A)
5x - 1 = ½(3x-8) |*2
10x - 2 = 3x - 8 | -3x
7x- 2 = -8 | +2
7x = -6 |:7
x = - 6/7

b) 4(½ x -3 ) = 8+ 12x |:4
½ x - 3 = 2+ 3x |-3x
- 2½ x - 3 = 2 |+3
- 5/2 x = 5 | :(-5/2)
x = -2

Mam nadzieje,że pomogłam
39 4 39