Zamien podane ułamki i liczby mieszane na procenty .
a)⅓ , ⅚ , 1 i jedna trzecia , trzy jedenaste , 1 i jedna dziewiąta .

zad.
a)Podczas transportu 6% jajek uległo uszkodzeniu. Ile procent jajek pozostało nieuszkodzonych ?
b)Kolarz przejechał 65% trasy wyścigu. Jaki procent całej trasy pozostał mu do pokonania ?
c)Podczas głosowania 30% obecnych na zebraniu było za przyjęciem wniosku , 59% - za odrzuceniem , a pozostali wstrzymali się od głosu.Ile procent obecnych na zebraniu wstrzymało się od głosu ?

Co jest większe
a)¼ pewnej kwoty czy 23% takiej kwoty ?
b)45% pewnej masy czy ⅖ tej samej masy ?
c)⅓ pewnej ceny czy 30% tej ceny ?
d)⅕ pewnej powierzchni czy 25% tej powierzchni ?
e)1⅔ pewnej odległości czy 160% tej odległości ?
f)pietnascie czwartych pewnej długości czy 400% tej długości ?

2

Odpowiedzi

2009-10-29T20:46:22+01:00
Zamien podane ułamki i liczby mieszane na procenty
.
a)33,(3)% ; 83,(3)% ; 133,(3)% ; 27,(27)% ; 111,(1)%

zad.
a)100% - 6% = 94%
b100% - 65% = 35%
c)100% - (30% + 59%) = 100% - 89% = 11%

ps. poprawnie - wszedzie powinno być tez "x" - pominalem je - dla ulatwienia.


a)(¼)25% > 23%
b)45% > 40% (⅖)
c)(⅓)33,(3)% > 30%
d)(⅕)20% < 25%
e)(1⅔) 166,(66)% > 160%
f)(15/4 = 3i¾) 375% < 400%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T22:53:00+01:00
⅓ *100%= 100/3%= 33 1/3%
⅚*100%= 500/6%=83 2/6%= 83 1/3%
1 1/3= 4/3 *100%= 400/3%=133 1/3%
3/11= 3/11*100%= 300/11%= 27 3/11 %
1 1/9= 10/3 *100%= 1000/3%=333 1/3%

zad. 1
liczba uszkodzonych: 6%
całośc: 100%

100%-6%= 94%

odp: 94%

b) przejchał: 65%
całośc: 100%

100%-65%= 35%
odp: 36%


c_) za : 30%
przeciw : 59%

razem: 100%

100% - (59%+30%)= 100%-89%= 11%

odp: 11%


3.
a) 1/4= 1/4*100%= 100/4%= 25%
23%

odp: 1/4



b)45% pewnej masy czy ⅖ tej samej masy ?
45%
2/5= 2/5*100%= 200/5%=40%
odp: 45%

c)⅓ pewnej ceny czy 30% tej ceny ?
1/3*100%= 33 1/3%
30%

odp 1/3
d)⅕ = 1/5*100%= 100/5%=20%
25%
odp: 25%

e)1⅔
5/3= 5/3*100%= 500/3%= 166 2/3%
160%
odp: 1 2/3
f)15/4= 15/4*100%= 1500/4%=375%
400%

odp: 400%