Zapisz kolejne równania równoważne , które otrzymasz po wykonaniu wskazanych przekształceń . Jaka liczba jest rozwiązaniem ostatniego równania ?>
a )
x=3 | *2
........=....... | +3
.......=........ | - 5x
.......=........ | + 1
.......=........ | *2
.......=........
b)
x = -1 | +4x
......=...... | -3
......= ..... | +2
......=...... | *(-1)
......=....... | +4
......=.......
W MIEJSCE KROPEK TRZEBA WPISAĆ WYNIK DZIAŁANIA WYŻEJ . CHODZI TU O TO ŻE PO WYKONANIU PIERWSZEGO CZYLI X=3 | *2
WYNIK CZYLI CHYBA 2X=6 I POTEM DODAJEMY 3 I TAK DALEJ . DAJE NAJ :))))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T21:14:33+01:00
A )
x=3 | *2
....2x....=..6..... | +3
.....2x+.3.=.9....... | - 5x
...-3x+3....=.9-5x....... | + 1
....-3x+4...=...10-5x..... | *2
....-6x+8...=...20-10x.....
b)
x = -1 | +4x
.5x.....=.-1+4x..... | -3
.5x-3.....= -4+4x..... | +2
..5x-1....=..-2+4x.... | *(-1)
..-5x+1....=...2-4x.... | +4
...-5x+5...=..6-4x.....
63 4 63
2010-03-26T21:18:12+01:00
A )
x=3 | *2
2x = 6 | +3
2x +3 = 9 | - 5x
-3x + 3 = 9 - 5x | + 1
- 3x + 4 = 10 - 5x | *2
- 6x + 8 = 20 - 10x
b)
x = -1 | +4x
5x = -1 + 4x | -3
5x - 3 = -4 + 4x | +2
5x - 1 = -2 + 4x | *(-1)
- 5x + 1= 2 - 4x | +4
- 5x + 5 = 6 - 4x


;)
89 4 89