Proszę o rozwiązanie tych przykładów:
a) 38 : (1 4/3 - 0,8)=
b) 2 16/51 * 1 19/236 + 1,3=
c) 3,5 * 3,5 - 5 ⅓=
d) 2 ⅔ :3 ⅓ + 2,2=
e) (6,4 - 3 7/16) - 3 ⅔=
f) (4 ⅚ - 2,2) : 7,9=
g) 0,5*(21 ⅙ - 1 ⅔)=
h) (7 ⅖ - 3,9): 0,7=
i) (3,25 - 1 ⅜) p: 2,5=
j) 10 : 2,5 - 2 ⅙=
k) 0,75 : ( ⅚ : 2 2/9=
l) (⅚ + 0,7)*1 5/10=

/ - kreska ułamkowa
czekam na rozwiazanie zadania do godz. 22.00

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T10:25:37+01:00
A) 38 : (1 4/3 - 0,8)=
38 : (1 40/30 - 24/30) = 38 : 1 16/30 = 38 : 1 8/15 = 38 : 24/15 = 38 x 15/24 = 570/24 = 23,75

b) 2 16/51 * 1 19/236 + 1,3=
118/51 x 255/236 + 1,3 = 5/2 + 1 3/10 = 25/10 + 13/10 = 38/10 = 3 8/10 = 3 4/5

c) 3,5 * 3,5 - 5 ⅓=
12,25 - 5 1/3 = 12 25/100 - 5 1/3 = 12 75/300 - 5 100/300 = 11 375/300 - 5 100/300 = 6 275/300 = 6 11/12

d) 2 ⅔ :3 ⅓ + 2,2=
8/3 : 10/3 + 2,2 = 8/3 x 3/10 + 2,2 = 4/5 + 2,2 = 8/10 + 2,2 = 0,8 + 2,2 = 3

e) (6,4 - 3 7/16) - 3 ⅔=
(6 4/10 - 3 7/16) - 3 2/3 = (6 32/80 - 3 35/80) - 3 2/3 = (5 112/80 - 3 35/80) - 3 2/3 = 2 77/80 - 3 2/3 = 2 231/240 - 3 160/240 = -169/240

f) (4 ⅚ - 2,2) : 7,9=
(4 5/6 - 2 2/10) : 7/9 = (4 50/60 - 2 12/60) : 7/9 = 2 38/60 : 7/9 = 158/60 x 9/7 = 3 27/70

g) 0,5*(21 ⅙ - 1 ⅔)=
5/10 x (21 1/6 - 1 4/6) = 5/10 x (20 7/6 - 1 4/6) = 5/10 x 19 3/6 = 585/60 = 9,75

h) (7 ⅖ - 3,9): 0,7=
(7 4/10 - 3 9/10) : 0,7 = (6 14/10 - 3 9/10) : 0,7 = 3 5/10 : 0,7 = 3,5 : 0,7 = 5

j) 10 : 2,5 - 2 ⅙=
4 - 2 1/6 = 24 /6 - 13 /6 = 11/6 = 1 5/6

k) 0,75 : ( ⅚ : 2 2/9=
0,75 : (15/18 : 2 4/18) = 0,75 : (15/18 : 40/18) = 0,75 : (15/18 x 18/40) = 0,75 : 15/40 = 75/100 x 40/15 = 2

l) (⅚ + 0,7)*1 5/10=
(5/6 + 7/10) x 1 5/10 = (25/30 + 21/30) x 1 5/10 = 46/30 x 1 5/10 = 23/10 = 2,3
1 1 1
2010-03-27T10:31:11+01:00
A) 23,75
b) 3,8
c) 6 11/12
d) 3
e) -169/240
f) 1/3
g) 9,75
h) 5
j) 1 5/6
k) 1/2
l) 0,23