Odpowiedzi

2010-03-26T21:19:44+01:00
- teatr
- filozofia
- malarstwo
- mity
- śruba wodna
- machiny wojenne
- klepsydra
- mapa Ptolemeusza
- rzeźby
- architektura
- igrzyska olimpijskie
- sztuka
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T21:19:45+01:00
Dorobek kulturalny Greków dotyczył wielu różnych dziedzin. Jedną z nich była architektura. Niektóre z greckich budowli przetrwały do dziś, co jest fenomenem, zważywszy na narzędzia jakimi się posługiwali. Po za tym budowle te są olbrzymich wielkości. Sposób w jaki je zaprojektowano i wykonano jest wielką zagadką dzisiejszych naukowców.
Występowały również płaskorzeźby , przedstawiające historie bóstwa lub bohatera związanego z danym miejscem.
Kolejną dziedziną, której za twórców możemy uznać Greków, była filozofia.
W Grecji wykształcił się również trzeci rodzaj literacki – dramat, dzielący się na tragedię i komedię.
Podsumowując, widać iż Grecy w bardzo wielu dziedzinach takich jak: architektura, sztuka, rzeźba, literatura i filozofia, ma swoje duże osiągnięcia, które przyczyniły się do rozwoju cywilizacji i nauki.

dasz naj ;) ?
2 3 2