Rodzice pawła postanowili wykonać chroniący przed wiatrem parawan plażowy. Tata kupił pięć drewnianych palików podtrzymujących materiał. Mama zamierza kupić materiał. Wie, że odległość pomiędzy palikami będzie wynosiła 155cm, a na każdą zaszewkę stanowiącą tunel do włożenia każdego palika potrzeba 11cm materiału.
Oblicz, czy wystarczy, jeśli mama kupi 7m materiału.

2

Odpowiedzi

2010-03-26T21:25:57+01:00
Na parawan:
4 * 155 cm = 620 m

na rurki między palikami :
5 * 11m = 55 cm

Razem: 675 cm

7m = 700 cm
700cm - 675=25 cm

Odp. Tak starczy 7 metrów
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T21:28:23+01:00
155m * 4 = 620 cm
11cm * 5 = 55 cm

620 + 55 = 675 cm

1m = 100 cm
675cm=6,75m

wystarczy :)
1 5 1