Zad 1 w tabeli przedstawiono predkosci wiatrow i ich nazewnictwo. Korzystajac z informacji odpowiedz na pytania

a) Ile razy predkosc halnego jest wieksza od predkosci szkwalu?
b) Podaj predkosc wichru w kilometrach na sekunde?

Nazwa Prędkość
Powiew 7 km/h
Szkwał 100 km/h
Wicher 20 m/s
Sztorm 32 m/s
Halny 210 km/h
Huragan 78 m/s

zad 2 zagiel ma ksztalt trojkata przedstawionego na rysunku. Ile metrow kwadratowych plotna trzeba kupic aby naprawic trzy zagle. Ile wydamy na zakupy, jesli jeden metr kwadratowych kosztuje 13,50 zl.

ten rysunek jest w zalaczniku

zad 3 zeglaz wyplynal w morze o godz 8;35. Rejs trwal 6h i 45 min. O ktorej godzinie wrocil do portu. wiem ze to proste ale nie chce mi sie liczyc xD

zad 4 Aby ochronic ogrod od wiatru, postawiono parkan. Powierzchnia tego parkanu z jednej strony wynosi 23 metry kwadratowe. Parkan nalezy pomalowac dwukrotnie po obu stronach. Cena jednej puszki takiej jak na rysunku wynosi 12 z. Oblicz ile trzeba zaplacic za puszki z farba potrzebna do pomalowania parkanu.

Farba 1 litr starcza na pomalowanie 10 m/2

sory ze nie ma rysunku tej puszki ale nie moglam dodac do zalacznika ani skopiowac xD
z gory dzieki <heh> pozdro xD

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T22:02:59+01:00
²1 a

210 : 100 = 2,1

prędkość wiatru halnego jest 2,1 razy szybsza

3

8,35 + 6, 45 =15, 20
do portu wrocil o 15, 20

4

(23m² + 23m²) * 2=92m²

92m² : 10 = 9, 2

10 * 12 = 120zł

trzeba zapłacić 120zł


2010-03-26T22:08:17+01:00
Zad.1
a) 210:100=2.1
b)20 m w 1 s
1200 m w 60 s(1 min)
7200m w 60 min
7,2 km/h
zad.2
15 20 .
zad.3
2*23=46
46*2=92
92:10=9,2
9,2 - 10 puszek
10*12= 120 zl