Z dachu budynku upuszczono kamień, który spadł na ziemię. Czas spadania wynosił 2 sekundy. Każda kondygnacja budynku miała wysokość l=2,80 m. Przyjmujemy, że przyspieszenie ziemskie jest równe g=9,8 m/s2 oraz π=22/7.
Wybierz właściwą odpowiedź:
Budynek ten miał
A. 10 pięter
B. 9 pięter
C. 7 pięter
D. 6 pięter

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T22:37:22+01:00
Dane:
t=2s
g=9,8m/s2
l=2,8m
szukane:
ilość pięter=?
jest to spadek swobodny
h=gt2/2
h=9,8m/s2 *4s2/2
h=19,6m
teraz musimy policzyć ile to kondygnacji
19,6m:2,8m=7 kondygnacji czyli 6 pięter i parter
odp:prawidłowa odp D
1 5 1
2010-03-26T22:39:26+01:00
H=1/2*g*t²=0.5*9,8*4=2*9,8=19,6
19,6/2,8=7

ODP C