Mamy rozlać 60 litrów miodu do słoików jednolitrowych i półlitrowych. Oblicz, ile większych, ile mniejszych słoików powinniśmy przygotować, aby po rozlaniu:
a) słoików mniejszych i większych było tyle samo
b) słoików półlitrowych było 3 razy tyle co słoików litrowych
c) słoików jednolitrowych było o 9 mniej niż półlitrowych

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-26T22:19:56+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A)
x - liczba słoików małych i dużych
x+0,5x = 60
1,5= 60 |:1,5
x =40
Należy przygotować 40 półlitrowych słoików i 40 jednolitrowych
B)
3×0,5x+ x = 60
1,5x +x = 60
2,5x = 60 |:2,5
x = 24
3×24 = 72
Należy przygotować 24 jednolitrowych słoików oraz 72 półlitrowych
C)
x+0,5x-9= 60
1,5x = 60+9
1,5x =69 |:1,5
x = 46
46-9=37
Należy przygotować 46 półlitrowych słoików oraz 37 jednolitrowych
353 4 353
2010-03-26T22:23:17+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A]
x=ilość słoi 1l
y=ilosć słoi 0,5l

x=y
1x+0,5y=60
x+0,5x=60
1,5x=60
]x=60:1,5
x=40
y=40
potrzeba 40 słoików litrowych i 40 półlitrowych
b]x=ilość słoi 1l
y= ilosc słoi 0,5l

y=3x
x+0,5y=60
x+0,5×3x=60
x+1,5x=60
2,5x=60
x=60:2,5
x=24
y=3×24=72
potrzeba 24 litrowe i 72 półlitrowe
c]
x=ilosc litrowych
y= ilosć 0,5 litrowych

y=x+9
x+0,5y=60
x+0,5(x+9)=60
x+0,5x+4,5=60
1,5x=60-4,5
1,5x=55,5
x=55,5:1,5
x=37
y=37+9=46
potrzeba 37 litrowych i 46 półlitrowych
84 3 84