Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T09:01:47+01:00
Musimy obliczyć ten bok prostokątnej która jest na górze z zasady Pitagorasa a²+b²=c²
A więc:
20²+30²=x²
1300=x²
x=√1300=√100*13
x=10√13
Więc
9*20cm+6*15cm+2(10√13)=180+90+20√13=270cm+20√13

Na listewki potrzeba 270cm+20√13cm
Jeżeli dobrze odczytałem tą krawędź z 30 cm.
2010-03-27T09:11:10+01:00
No to tak:
Trza te listwy jakby to ująć... Ssumować...
1. Podstawa:
4*20=80[cm] (chyba nie trza tłumaczyć skąd?)

2. Listwy "boczne"
4*15=60[cm] (tyle samo żeby karmnik równy był :P)

3."górna" podstawa
80[cm] - bo jest taka jak dolna :P

4. "daszek"
A) ta ścianka z tyłu:
2*15=30[cm]
30+20=50[cm]
-Tlumaczenie: listwa u samej góry ma tyle co listwa podstawy. Cała wysokość od czybka do ziemi ma 30cm - odejmujemy wysokość "listwy bocznej"(15) i otrzymujemy dł ściany.

B) te skośne odcinki.
Z tw pitagorasa:
20²+30²=Skos²
Skos²=1300--->/√
Skos≈36[cm]

5-Sumujemy te listwy:
80+60+50+80+36=306[cm]