Równania i nierówności .

zadanie 1 .
Pani Kowalska zarabia miesięcznie o 200 zł więcej od Pana Kowalskiego. W ciągu roku oboje zarobili 48 tys. zł. Jakie jest miesięczne wynagrodzenie Pani Kowalskiej , a jakie Pana Kowalskiego?

zadanie2.
Bogdan wziął na obóz w góry 80 zł. Na napoje wydał 2 razy więcej niż na lody, a o 5 zł mniej niż na napoje wydał na słodycze. Za 15 zł kupił upominki dla rodziców. Wrócił bez pieniędzy, gdyż ostatniego dnia zgubił 10 zł. Ile pieniędzy wydał na lody ?

prosze o dane do zadania , równania i rozwiązanie ; )

daję naaj ! ;)

3

Odpowiedzi

2010-03-27T09:21:34+01:00
X - miesięczne zarobki pana Kowalskiego
x+200 - miesięczne zarobki pani Kowalskiej

12x+12*(x+200)=48000
12x+12x+2400=48000
24x=45600 |:24
x=1900zł
1900+200=2100zł
Odp. Miesięczne zarobki Pani Kowalskiej to 2100zł, a Pana Kowalskiego 1900zł.

2.
- lody
2x - napoje
2x-5 - słodycze
15zł - upominki
10 zł - zgubione

x+2x+2x-5+15+10=80
5x+20=80
5x=60 |:5
x=12zł

Odp. Na lody wydał 12 zł.
2010-03-27T09:23:32+01:00
X-pan x+200 - pani
12x+12(x+2000)=48000
24x=45600 //:24
x=1900
odp. pan-1900 pani-2100

80=2x+x+2x-5+15+10
80=5x+20
-5x=-60
5x=60
x=12
odp zalody 12 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T09:42:00+01:00
Zadanie 1.
x - zarobki pana Kowalskiego
x+200 - zarobki pani Kowalskiej
48000 zł - suma, którą zarobili w ciągu roku
x+x+200=48000:12
2x+200=4000/-200
2x=3800/:2
x=1900zł

1900zł+200zł= 2100zł
Odp: Zarobki pana Kowalskiego wynoszą 1900 zł, a pani Kowalskiej 2100zł.

zadanie 2.
80zł - tyle pieniędzy wziął na obóz
x- cena lodów
2x - cena napojów
2x-5zł - tyle wydal na słodycze
15 zł - za tyle pieniędzy kupił upominki dla rodziców
10 zł - tyle pieniędzy zgubił
x+2x+(2x-5)+25+10=80
3x+(2x-5)+25=80/-25
3x(2x-5)=55
5x-5=55/+5
5x=60/:5
x=12.
Odp: Bogdan wydał na lody 12 złotych.

Powinno być dobrze, bo robiliśmy w szkole takie zadania na lekcji :)
;)