Akwarium, w którym Adaś hoduje rybki jest prostopadłościanem o wymiarach 30cmx60cmx50cm. Adaś wlewa do niego wiodę przepływającą przez kran z szybkością 6 litrów na minutę. Po upływiie ilu minut woda bedzie sięgac do 3/5 wysokosci tego akwarium?

2

Odpowiedzi

2010-03-27T10:06:41+01:00
3 dm*6dm*5dm=90dm 3=90 l
3/5*90l=54l
6l - 1min
54l - 9 min
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T10:09:17+01:00
A=30 cm
b=60cm
c=50 cm
V=a*b*c
V=30*60*50
V=90 000 cm³

1l=1 000 cm³
90 000 =90 l
90 * 3/5=54 l

6l ---- 1min
54l ----x

x=54:6
x=9
Woda będzie sięgać 3/5 wys. tego akwarium po upływie 9 min
10 4 10