Odpowiedzi

2010-03-27T10:17:58+01:00
AC=7+5=12
DC =7

AD² + DC² =AC²
AD² =144-49 pod pierwiastkiem
AD=95 pod pierwiastkiem
AD² + DB² = AB²
95+25=AB²
AB=120 pod pierwiaskiem
AB=2 pierwiastek z 30



6 5 6
Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-03-27T10:51:09+01:00
W trójkącie równoramiennym ABC, |AC|=|BC|, wysokość AD podzieliła ramię BC na odcinki długości |BD|= 5cm i |DC|= 7cm. Oblicz długość podstawy AB.

AB - podstawa trójkąta równoramiennego
BC, AC - ramiona trójkąta równoramiennego
h - wysokość trójkąta równoramiennego opuszczona na bok BC

|BD|= 5cm
|DC|= 7cm
|BC| = 5 + 7 = 12 cm
|AC|=|BC|
|AC| = 12 cm

z tw. Pitagorasa
|AC|² = h² + |DC|₂
h² = |AC|² - |DC|²
h² = 12² - 7²
h² = 144 - 49
h² = 95

|AB|² = h² + 5²
|AB|² = h² + 5²
|AB|² = 95 + 25
|AB|² = 120
|AB| = √120 = √4*30 = 2√30 cm

Odp. Podstawa AB ma długość 2√30 cm.

27 4 27