W atlasie szkolnym na mapie w skali 1:2 500 000 odległość między naszą miejscowością a Warszawą w linii prostej wynosi 12 cm.Ile kilometrów w rzeczywistości wynosi odległość w linii prostej między tymi miejscowościami?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T10:19:45+01:00
1cm-2500000cm
1cm-25000m
1cm-25km
25km x 12=300km
odp rzeczywista odleglosc wynosi 300km
6 5 6
2010-03-27T10:19:56+01:00
12 cm na mapie odpowiada:
12cm*2 500 000 w rzeczywistości czyli 30 000 000 cm
to jest to samo co 300 000 m
a to jest tyle co 300 km
1 5 1
2010-03-27T10:21:27+01:00
1 : 2500000
odległość między miastami - 12 cm

12 razy 2500000 = 30000000 cm
30000000cm= 300km

Odp. 300 km

;)
1 5 1