Odpowiedzi

2010-03-27T10:40:42+01:00
Lipa (jako drzewo) kojarzy się ze stałością, zakorzenieniem w jakimś miejscu, z domem. W wierszu kilkakrotnie został użyty zaimek wskazujący „tu”. Wydaje się, że we fraszce nie chodzi o każdą lipę, ale o jakąś konkretną, stanowiącą symbol jakiegoś miejsca („tu”).
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T10:43:01+01:00
Li­pa okazuje się przyjazna nie tylko ludziom, jak cały świat przyrody w tym utwo­rze, daje również schronienie ptakom, pszczoły zbierają nektar z jej kwiatów,jest świadoma swej wartości, mówi o tym, że gospodarz ceni ją bardzo wysoko. Mówi sama, bowiem poeta dokonał personi­fikacji drzewa, czyli przypisał mu cechy ludzkie. Dzięki takiemu zabiegowi lipa może wyrażać uczucia samego poety.