Odpowiedzi

2010-03-27T11:06:39+01:00
A) V=πr² * H
V=π7² * 6
V=49π * 6
V=294π
P=2πr²+ 2r*H
P=2π7²+ 2*7*6
P=98π+ 84

b)V=π6²*7
V=252π

P=2π6² + 2*6*7
P=72π+84
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T11:07:35+01:00
2.Prostokąt o bokach dł.6cm i 7 cm obraca sie do okoła:
a)krótszego boku
b)dłuższego boku
Oblicz pola powierzchni i objętości obu brył.

więc
a)pc=2pp+pb d=7
pp=20,25 r=4,5
pc=2pi *20,25 +2pi *7*6=40,5pi+84pi=124,5pi
V=20,25 * 6=121,5 pi
b)pc=2pp+pb d=6
pp=pi* 3 * 3 =9pi r=3
pc=2*9pi+2pi*3*7=18 +24 = 60
V=9*7=63pi