Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T11:04:32+01:00
A)Każdy człowiek wielokrotnie w swoim życiu doznał cierpienia i poczuł jego gorzki smak. Cierpienie jest wszędzie , jest częścią istnienia ,nieuniknione, pozwala nam poznać prawdziwe życie .przyczyny cierpienia mogą być różne spowodowane bólem , strachem ,chorobą, śmiercią kogoś bliskiego, bądź też nie szczęśliwą miłością. Cierpi człowiek pokolenie, naród.

b)Boży smutek prowadzi do nawrócenia, w odróżnieniu od smutku tego świata, który prowadzi do melancholii i zniechęcenia. Dzisiaj więc brzmi wezwanie do Bożego smutku: „przez post, przez płacz i przez lament nawróćcie się do Pana, Boga waszego”.
1 2 1
2010-03-27T11:04:50+01:00
1) Kiedy cierpienie lub smutek uczą pokory?
Kiedy np. nasza mama bądź tata ciężka zachorują i musimy im przynosić np. do łużka leki czy picie czy jedzenie.

2) Kiedy smutek prowadzi do Boga?
Kiedy mamy chorych rodziców lub znajomych lub coś tam się bardzo ciężko układa w życiu. Wtedy zaczynamy się modlić i chodzić do kościoła.

Myślę, że jakoś pomogłem :)