Odpowiedzi

2010-03-27T11:07:27+01:00
1.

0,5cm-2km
1cm-4km
4km-4000m-400000cm
1cm-400000cm
1:400000

2. Kilogram sera kosztuje 16zł. Ile trzeba zapłacić za 40dag sera ?
1kg=100dag
100----16
40------x
100x=40*16______/100
x=6,4zł
1 2 1
2010-03-27T11:20:30+01:00
1.
2km-200000cm
200000cm/0.5=400000
skala 1:400000

Rysunek zrobiony jest w skali 1:400000

2.
40dag-0.4kg
0.4*16=6.4zł

Za 40dag sera trzeba zapłacić 6.4 zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T11:32:59+01:00
1.
0,5cm = 5mm
2,5mm:1000000mm
Odp:Ten rysunek jest zrobiony w skali 2,5 : 1000000.

2.
1kg sera - 16zł
100dag sera - 16zł
10dag - 1,6zł
20dag - 3,2zł
40dag - 6,4zł
Odp: Za 40 dag sera należy zapłacić 6 złotych i 40 groszy.

:)