Odpowiedzi

2009-10-29T21:20:43+01:00
Na początku garsonka kosztowała x zł potem podniesiono cenę o 20% a 20%=0,2 czyli po podwyżce kosztowała x+0,2x=1,2x potem cenę obniżono o 10% a 10%=0,1 ale z tej podniesionej ceny czyli 1,2x-0,1 z 1,2x=1,2x-0,1×1,2x=1,2x-0,12x=1,08x teraz a to jest te 270zł czyli 1,08x=270zł /:1,08 x=250zł-tyle kosztowała
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T21:37:31+01:00
100%-x
90%-270

x=270*100/90=300

120%-300
100%-y

y=300*100/120=250
Odp. Kurtka kosztowała na początku 250 zł.
3 5 3