2zad. W 2003r 77dni po 2 lutego będzie Wielkanoc. Wypisz w którym miesiącu i jw jakiej jego połowie wypadnie to święto?

3.zad Na rynku miasta włącza się oświetlenie za piętnaście trzecia po południu, a wyłącza się o wpół do ósmej rano.Przez ile godzin światło jest wyłączone?

4zad. kartka świąteczna ma kształt prostokąta o bokach 9cm x 13cm. Jakie jest pole tej kartki wyrażone w decymetrach. Jakie są wymiary tej kartki w skali 4:1 wymiary podaj w metrach.

5zad. Kasia kupiła 10 baniek złotych po 2,6 zł za sztukę, w bańki czerwone po 2,40zł za sztukę łańcuch 3m za 8,5zł za sztukę. Otrzymała rabat w wysokości 10% zakupu. Ile reszty otrzymała z 50żł banknotu?

3

Odpowiedzi

2010-03-27T11:38:03+01:00
2) 33dni - chyba
3) 7 godz - chyba
4) 117 m2 ma pole a skala nie wiem jaka
5)5 zł = 1-%
2010-03-27T11:43:57+01:00
2 20 kwietnia

3 16,15

4 pole w dm to 1170 dm²
w sklai 4:1 to 36x52 cm

5 ?

DASZ NAJ
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T11:45:27+01:00
Zad 2.
2 luty + 77 dni - 20 kwietnia

Odp: Wielkanoc w 2003 roku wypadnie w II poł kwietnia


zad 3.
od 14:45 do północy - 9 godz 15 min
od 0:00 do 7:30 - 7 godz 30 min.
swiatlo wlaczone jest przez 16 godz i 45
a wylaczone:
24h - 16godz 45 min = 7 godz i 15 min

odp:Światło jest wyłączone przez 7 godz i 15 min


zad 4.
1. P= 9cm x 13cm= 117cm2
117cm2 = 1,17 dm2
2. rzeczywiste:
0,09m x 0,13m
4:1
0,36m x 0,52m

Odp: Pole tej kartki w decymetrach wynosi 1,17dm2, a jej wymiary w metrach w skali 4:1 to 0,36m x 0,52.


zad 5.
to zalezy ile czerwonych baniek pwnie 2 albo 3 skoro nacisnelas "w";p wnioskuje ze 2;)

10 x 2,60 = 26 zł
2 x 2,40 = 4,80
8,5
w sumie: 39,30 zł
10% z 39,30 = 3,93
39,30-3,93 = 35,37
50 - 35,37 =14,63zl

odp: z banknotu 50 zl dostala reszty 14,63 zl
ale to tak xd przypuszczam