Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T21:34:11+01:00
X - początkowa cena 1 kg cukru
y - początkowa cena 1 kg mąki

2000x+150y=900 /:50
2000(x+0,25x)+150(y+0,20y)=900+210

40x+3y=18
2000*1,25x+150*1,2y=1110

40x+3y=18
2500x+180y=1110 /:10

40x+3y=18 /*(-6)
250x+18y=111

-240x-18y=-108
250x+18y=111
-----------------
10x=3 /:10
x=0,3
40*0,3+3y=18
12+3y=18
3y=18-12
3y=6 /:3
y=2


0,3+0,25*0,3=0,3+0,075=0,375
2+0,2*2=2+0,4=2,4

Odp. 1kg cukru sprzedawano po 0,375 zł, a maki po 2,40zł
2009-10-29T21:36:51+01:00
2000x+150y=900 /:50
2000(x+0,25x)+150(y+0,20y)=900+210

40x+3y=18
2000*1,25x+150*1,2y=1110

40x+3y=18
2500x+180y=1110 /:10

40x+3y=18 /*(-6)
250x+18y=111

-240x-18y=-108
250x+18y=111
-----------------
10x=3 /:10
x=0,3
40*0,3+3y=18
12+3y=18
3y=18-12
3y=6 /:3
y=2


0,3+0,25*0,3=0,3+0,075=0,375
2+0,2*2=2+0,4=2,4