Odpowiedzi

2010-03-27T11:53:24+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T12:01:09+01:00
Oznaczmy :
d - cyfra dziesiątek
j - cyfra jedności
cyfry te muszą spełnić warunek podany w zadaniu, czyli:
d + j = 2 (d - j)
d + j = 2d -2j
2d - d = j + 2j
d = 3j a więc cyfra dziesiątek musi być 3 razy większa od cyfry jednostek
warunek spełniają cyfry 9 i 3
szukana liczba to 93, bo 9 + 3 = 12, 9-3 = 6
Odp. 93

2010-03-27T12:16:30+01:00
Jest to 62, bo
6+2 = 2( 6 - 2)
8=8