Szymon zdobył 54 punkty ze sprawdzianu składającego się z piętnastu zadań. Za każdą dobrą odpowiedź otrzymywał 5 punktów, a za złą lub brak odpowiedzi tracił 2 puknty. Ile zadań rozwiązał prawidłowo? Tylko proszę o oznaczenie, że :
x - ilość .... [cośtam xd] itp . ;]
Z góry dziękuję. ;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-27T11:58:03+01:00
15 - wszystkie zadania
x - ilość poprawnych odpowiedzi
15 - x - ilość błędnych odpowiedzi
Szukane:
Ile zadań rozwiązał prawidłowo ?
Rozwiązanie:
5x - 2(15 - x) = 54
5x - 30 - 2x = 54
5x + 2x = 54 + 30
7x = 84/ 7
x = 12
Odp: Szymon rozwiązał 12 zadań prawidłowo.
1 5 1
2010-03-27T12:01:37+01:00
X-ilosc db odp
y-ilosc zlych odp

54=5x-2y
15=y+x /-y

x=15-y
54=5(15-y) - 2y

x=15-y
54=75-7y /-75

x=15-y
-21=-7y /:(-7)

y=3
x=15-3

y=3
x=12