Trzech zbójców: Olek i dwóch Marcinów podzieliło się łupem. Marcinowie wzięli po tyle samo skrzyń złota, Olek (herszt)- o pięć skrzyń więcej niż każdy z Marcinów, ale Marcinowie razem wzięli o cztery skrzynie więcej niż Olek. Ile było skrzyń złota?

W odpowiedzi powinno być w sumie 32 skrzynie. Proszę o układ równań i jego rozwiązanie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T21:39:19+01:00
X- łup jednego Marcina
y- łup Olka

y=x+5
2x=y+4

y=x+5
2x=x+5+4

y=x+5
2x-x=9

y=x+5
x=9

y=9+5
x=9

y=14
x=9

2*9+14=18+14=32

Odp: Były 32 skrzynie złota
1 5 1
2009-10-29T22:54:01+01:00
X-ilość skrzyni marcinów y-skrzynie olka 2x=y+4 y=x+5 to jest układ równań → 2x=x+5+4→ x=9 tyle skrzyni miał kazdy marcin a y=x+5=9+5=14-tyle skrzyń wziął olek
1 1 1