Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T21:40:42+01:00
X- poczatkowa cena towaru
20% * x=0,2x
x- 0,2x=0,8x - cena towaru po pierwszej obnizce
0,8x * 15%=0,8x * 0,15=0,12x
0,8x - 0,12x=0,68x - cena towaru po dwóch obnizkach
0,68x= 170 000/0,68
x=250000 zl
cena przed obnizka wynosiła 250 000 zl
2009-10-29T21:51:28+01:00
100% - 15% = 85%
85% - 170000 /:17
5% -10000 /×20
100% - 200000

100% - 20% = 80%
80% - 200000 /:8
10% - 25000 /×10
100% - 250000

ODP. 250000 cena poczatkowa

(=