Zadanie nr 1

Kto ukończył Requiem Mozarta oraz kto chciał przypisać sobie ten utwór ?

Zadanie nr 2
Znajdź dokładną datę urodzin oraz śmierci Beethovena jak również dzień jego pogrzebu...



Proszę o pomoc za najlepsze dam 20 :)
Ilekroć szukam tego czegoś to i tak nie mogę znaleźć ;((

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T12:23:15+01:00
1. Ukończył jego uczeń Franz Xaver Süssmayr, przypisać chciał sobie człowiek, który u Mozarta ten utwór zamówił czyli Franciszek Walsegg zu Stuppach.

2. Data urodzin: między 15 a 17 grudnia 1770 (dokładny dzień nie jest znany)
Data śmierci: 26 marca 1827
Data pogrzebu: 29 marca 1827
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-03-27T12:34:29+01:00
Requiem zostalo dokonczone przze Franza Xavera Süssmayra, lecz do dzis tocza sie spory, ktora czesc jest dzielem Mozarta. nie jest to zatem kwestia wyjasniona. Inni kompozytorzy tez mogli brac udzial w dokonczeniu dziela, wymieniany jest Maximilian Stadler. Istnieje tez hipoteza, wg ktorej Mozart mial zostawic dokladne instrukcje co do sposobu dokonczenia R. O dokonczenie byl w pierwszej kolejnosci proszony przyjaciel Mozarta, Joseph Leopold Eybler, lecz odmowil, tlumaczac sie zbyt wielkim szacunkiem dla tworczosci Mozarta.

Beethoven ur. ok. 16 grudnia (ten dzien jest data chrztu, dokladna data nie jest znana), 1770 zmarl 26 marca 1827.