Odpowiedzi

2010-03-27T12:24:42+01:00
A=9cm - 1cm = 8cm
pc=6*a*a
pc=6*8*8
pc=384cm kwadratowe

V=a*a*a
V=8*8*8
V-512cm sześciennych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T12:25:41+01:00
A - krawedz szecianu
a√2 - przekatna sciany
a√3 - przekatna szescianu

a√3 = 9 /:√3
a = 3√3 cm

Pc = 6a²
Pc = 6*(3√3)² = 162 cm²

V = a³
V = (3√3)³
V = 81√3 cm³

pzdr ;)
2010-03-27T12:52:07+01:00
Wzór na przekątną sześcianu d= a∫3
9=a∫3
a=9/∫3

V=a³
V=(9/∫3 )³ = 729 / 3∫3 = 243 / ∫3 cm³
Pc= 6a²
Pc=6×(9/∫3 )²= 6×(81/3)= 6×27= 162cm²