Obserwując zużycie benzyny w swoim samochodzie, pan Nowak stwierdził, że jeśli wystartuje z pełnym bakiem i będzie jechał po autostradzie ze stałą prędkością, to zależność liczby litrów benzyny w baku (y) od liczby przejechanych kilometrów (x) wyraża się wzorem:
y=-0,05x+45

Jaką pojemność ma bak tego samochodu?

Za samą odpowiedź bez obliczeń daję spam. Zależy mi na czasie.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-27T12:27:32+01:00
Milam to zadanko:)

w całości brzmi tak.

Obserwując zużycie benzyny w swoim samochodzie, pan Nowak stwierdził, że jeśli wystartuje z pełnym bakiem i będzie jechał po autostradzie ze stałą prędkością, to zależność liczby litrów bęzyny w baku (y) od liczby przejechanych kilometrów (x) wyraża się wzorem: y = -0,05x + 45

1. Ile benzyny zostanie w baku po przejechaniu 200 km? Zapisz obliczenia.
2. Jaką pojemność ma bak tego samochodu?
3. Na przejechanie ilu kilomentrów wystarczy pełny bak? Zapisz obliczenia.
4. Przekształcając wzór pana Nowaka, wyznacz x w zależności od y.


wiec

1)y=-0,05*200+45
y=-10+45
y=35
2)y=-0,05x + 45 x-przebyte km
y= -0,05 * 0 + 45
y= 0 + 45
y= 45
3)x=45:0,05
x=900 km
4)y=-0,05x+45
0,05x=-y+45/:0,05
x=-20y+900
39 4 39
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T12:34:45+01:00
Y=-0,05x+45
y-ilość litrów benzyny w baku
x-ilość przejechanych kilometrów
0,05x- zużycie w paliwa
45- pojemność baku
Bak tego samochodu ma 45 pojemności.
Pełen bak jest przy żadnych przejechanych kilometrach, zatem y=45
Liczę na naj:)pozdro
6 3 6
2010-03-27T12:37:29+01:00
1)y=-0,05*200+45
y=-10+45
y=35

2)y=0,05*0+45
y=0+45
y=45

3)
10l/200km=5l/100km
45/5*100=900km

4) y=-0,05x+45
0,05x=45-y
x=900-20y
4 3 4