Proszę przetłumaczyć na j.polski kilka zdań.

Der Osterhase stammt vermutlich vom Oberrhein und aus dem Elsass und wurde 1682 erstmals in einem Dokument erwähnt.
Der Hase als bekanntester Osterbrauch hat aber erst mit der industriellen Produktion von Schokoladenfiguren die halbe Welt erobert.
In Oberbayern brachte früher der Hahn die Ostereier, in Thüringen der Storch und in Westfalen der Fuchs.
In manchen Gegenden kannte man auch den Kuckuck als Eierbringer.
Der Name Ostern stammt von der germanischen Frühlingsgöttin Ostara.
Die Germanen brachten zum Fest ihrer Göttin unter anderem bunt bemalte Eier.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T12:28:10+01:00
Zajączek wielkanocny pochodzi z prawdopodobnie od tego Górnego Renu i z Alzacji i 1682 został wspominany po raz pierwszy w dokumencie.
Zając jako wyznawałeś ma zwyczajowi pisanki jednak zdobędzie dopiero z przemysłową produkcją z figur czekoladowych pół świat.
W Oberbayern kogut przyniósł wcześniej ona pisanki, w Turyngii bocian i w westfalijka lis.
Zna się w niektórych okolicach także kukułkę jako oddawca jajka.
Imię Wielkanocy pochodzi z od germańskiej bogini wiosny Ostara.
Germanie doprowadzili do święta jej bogini między innymi kolorowo umalowane jajka.

te zdania mogą być troszkę źle stylowo ale mam nadzieje że ci troszke pomogłam
1 5 1
2010-03-27T12:28:53+01:00
Zając wielkanocny pochodzi przypuszczalnie od nad Renem i z Alzacji i był wspominany o 1682 po raz pierwszy w dokumencie. Zając niż najbardziej znany Osterbrauch* ale dopiero z przemysłową produkcją przez czekoladowe figury połowa świat podbił. W górnej Bawarii dawniej kogut przynosił pisanki, w Turyngia bocian i w Westfalia lis. W niektórych okolicach człowiek znał też kukułkę jako Eierbringer*. Nazwisko Wielkanocy pochodzi przez germańską wiosenną boginię wschodnia ara. Germanie przynosili na uroczystość jej bogini między innymi kolorowo zamalowane futbolówki.
*nie wiem o co chodzi.
2010-03-27T12:29:25+01:00
Zajączek wielkanocny pochodzi prawdopodobnie z Górnego Renu i Alzacji w 1682 i został po raz pierwszy wspomniany został w dokumencie.
Królik jest najbardziej znanych z tradycji wielkanocnych i po raz pierwszy został wyprodukowany w czekoladzie i był popularny na calym świecie.
W Górnej Bawarii wniesiono jaj koguta, w Turyngii, bociana i lisa w Westfalii.
Na niektórych obszarach, znane sa również uroki jaja kukułki.
nazwa Wielkanoc pochodzi od germańskieho bogini wiosny Ostara.
Niemcy wprowadzili do świąt tą bogini i między innymi kolorowo malowane jaja.