Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T13:03:05+01:00
Posejdon -----brat Zeusa władca mórz . Przedstawiano go z trójkątem w dłoni.
Zeus-----------Najważniejszy bóg Greków,władca bogów i ludzi.Jego znakiem rozpoznawczym był orzeł .Według wyobrażeń w ręku trzymał piorun
Hades-------------Trzeci z braci,Hades,był panem świata zmarłych.Tam po śmierci udawały się dusze do ludzi.Tej podziemnej krainy strzegł trzygłowy Ceber.
Hera----------była boginią nieba.Sprawowała opiekę nad małżeństwami.Zwierzętami tej bogini były pawie.
Atena------------bogini mądrości opiekowała się uczonymi,mówcami i politykami.Dawała ludziom dobre rady.Była też patronką sprawiedliwej wojny.Dlatego przedstawiono ją w zbroi,z tarczą i dzidą w dłoniach.jej atrybutem była sowa.
Afrodyta------------Najpiękniejsza z bogiń,była uosobieniem urody i wdzięku.Troszczyła się o zakochanych ,zsyłając wzajemność i miłość.Gołąb stanowił znak rozpoznawczy tej bogini.
Hermes----------był posłańcem bogów.Aby móc szybko sie poruszać nosił cudowne skrzydlate sandały.Opiekował się kupcami i złodziejami .Jego symbolem był kaduceusz -laska ,której dotknięcie powodowało natychmiastowe pogodzenie sie skłóconych osób
Apollon-------------najprzystojniejszy z bogów.Sprawował opiekę nad sztuką.Pięknie śpiewał i grał na instrumentach ,układał wiersze.Był także patronem rolnictwa strzegących upraw roślinnych i stad hodowanych zwierząt.
Dionizos---------Był bogiem wina i odradzającej się przyrody.Lubił podróżować po ziemi z wesołym orszakiem swoich wyznawców.
Hestia----------Opiekowała sie rodziną i domem.Jej symbolem było ognisko.
Ares------------------Był bogiem wojny.Nosił zbroję ,tarczę i miecz.Pojawiał się na polach bitwy w towarzystwie złowrogich bóstw strachu,trwogi,niezgody i śmierci.
Hefajstos------------------był bogiem ognia i patronem kowali.Sam też zajmował się tym rzemiosłem.W swojej kużni wewnątrz wulkanu Etna na Sycyli wykuwał pioruny dla Zeusa.Atrybutem Hefajstosa były narzędzia kowalskie.



Bogowie Rzymu ------odpowiedniki----- Bogowie Greków
Jowisz-----------------------------------------------Zeus
Junona----------------------------------------------Hera
Neptun---------------------------------------------Posejdon
Westa------------------------------------------------Hestia
Mars--------------------------------------------------Ares
Minerwa--------------------------------------------Atena
Wenus - ---------------------------------------------Afrodyta
1 5 1
2010-03-27T13:50:26+01:00
A) Afrodyta bogini miłości i piękności
Apollo bóg słońca światła i wyroczni
Ares bóg wojny
Atena bogini pokoju i wojny słusznej
Eris bogini niezgody
Dionizos bóg winnej latorośli
Asklepios bóg \sztuki literackiej
b) Amor bóg miłości
Diana bogini życia na ziemi
Bachus bóg winnej latorośli
Faun bóg pul i lasów
Neptun bóg chmur
Priam bóg płodności
Ops bogini opfitości
c) Anubis bóg zmarłych
Amon bóg wiatrów
Horus syn Izydy i Ozyrysa
Re bóg słońca
Set bóg burzy